Glosario

A seguinte táboa tenta resumir os acrónimos, nomes e definicións de todos os conceptos, indicadores e estatísticas utilizados no ámbito deste blog.
É un traballo permanentemente en curso, entanto vou explorando e aprendendo do mundo da estatística no baloncesto.

InglésDefinitionGalegoDefiniciónFórmulaNotas
AGEAgeIDAIdade
HGTHeightALTAltura
WGTWeightPESPeso
TmTeamEQUEquipo
OppOpponentRIVRival
LgLeagueLIG / COMLiga / Competición
WWinsGXogos gañados
LLosesPXogos perdidos
GBGames behind((first W - W) + (L - first L)) / 2Nun calendario regular de ida e volta e cun só grupo como na ACB esta métrica carece de relevancia
W%Win percentageG%Porcentaxe de xogos gañados100 * W / (W - L)
SoS / SRSStrenght of schedule / Simple Rating SystemDdC / SSVDureza do calendario / Sistema simple de valoraciónligazón
GGameXOGXogo
WWinG-PIndicador binario de xogo gañado
HHomeL-VIndicador binario de equipo local
GSGames startedININo 5 inicial
MPMinutes playedMINMinutos xogados
ProbWWin probabilityPG%Probabilidade de gañar o xogo
+/- / PM / MOV(Raw or On-Court) Plus Minus / Margin of VictoryDIFDiferenza no marcador cun xogador en pistaTmPTS - OppPTS para o xogador mentres está na pista
Team +/-(Team) Plus / MinuseDIFDiferenza final no marcador do equipo a respecto do rivalTmPTS - OppPTS para o equipo
OffCourt +/-Off-Court Plus / MinusbDIFDiferenza no marcador cun xogador no bancoeDIF - DIF
NPM / RRNet Plus Minus or Roland RatingnDIFDiferenza neta no marcador co xogador en pista por 40 minVer explicación en 'Campos calculados'.

(tm pts/40 on floor – opp pts/40 on floor) – (tm pts/40 off floor – opp pts/40 off floor)
APMAdjusted Plus Minus (Wayne Winston)ADIFDiferenza axustadaligazón
RAPMRegularized Adjusted Plus MinusRADIFDifereza axustada regularizadaligazón
2P2 point field goalsT2RTiros de 2 puntos realizados
2PA2 point field goals attemptsT2ITiros de 2 puntos intentados
2P% / 2FG%2 point field goal percentageT2%Porcentaxe de tiros de 2 anotados100 * 2P / 2PA ou 100 * 2FGA / 2FGM(proporción)
%2FGMPercentage of 2 points%T2RPorcentaxe de tiros de 2 anotados polo equipo feitas polo xogador100 * 2P / Tm 2P(cota)
%2FGAPercentage of 2 points attempts%T2IPorcentaxe de tiros de 2 intentados polo equipo feitos polo xogador100 * 2PA / Tm 2PA(cota)
3P3 point field goalsT3RTiros de 3 puntos realizados
3PA3 point field goals attemptsT3ITiros de 3 puntos intentados
3P% / 3FG%2 point field goal percentageT3%Porcentaxe de tiros de 3 anotados100 * 3P / 3PA ou 100 * 3FGA / 3FGM(proporción)
%3FGMPercentage of 3 points%T3RPorcentaxe de tiros de 3 realizados polo equipo feitas polo xogador100 * 3P / Tm 3P(cota)
%3FGAPercentage of 3 points attempts%T3IPorcentaxe de tiros de 3 intentados polo equipo feitos polo xogador100 * 3PA / Tm 3PA(cota)
3Pr3 point ratioET3REspecialización en tiros triples realizados3P / 2PPropensión a anotar de tres (razón)
3PAr3 point attempt ratioET3IEspecialización en tiros triples intentados3PA / 2PAPropensión a lanzar de tres (razón)
FGField goalsTCRTiros de campo realizados
FGAField goals attemptedTCITiros de campo intentados
FG%Field goal percentageTC%Porcentaxe de tiros de campo convertidosFG / FGA(proporción)
%FGMPercentage of field goal%TCRPorcentaxe de canastras de campo do equipo feitas polo xogador100 * FG / Tm FG(cota)
%FGAPercentage of field goal attempts%TCIPorcentaxe de intentos de campo do equipo feitos polo xogador100 * FGA / Tm FGA(cota)
eFG%Enhanced field goal percentageTCM%Porcentaxe de tiros de campo mellorada100 * (FG + 0.5 * 3P) / FGA(índice) Non é unha porcentaxe aínda que se exprese como tal, pois é posible unha porcentaxe superior a 100% en datos de partidos individuais se o acerto de tres compensa os erros de dous. Mantense a porcentaxe por comparabilidade.
FTFree throwsT1RTiros libres realizados
FTAFree throw attemptsT1ITiros libres intentados
FT%2 point field goal percentageT1%Porcentaxe de tiros libres anotados100 * FT / FTA
%FTMPercentage of free throws%T1RPorcentaxe de tiros libres convertidos do equipo feitos polo xogador100 * FT / Tm FT(cota)
%FTAPercentage of free throws attempts%T1IPorcentaxe de tiros libres do equipo feitos polo xogador100 * FTA / Tm FTA(cota)
FTrFree throw rateET1REspecialización en tiros libres realizadosFT / FGPropensión a anotar de tiro libre (razón)
FTArFree throw attempt rateET1IEspecialización en tiros libres intentadosFTA / FGAPropensión a lanzar de tiro libre (razón)
PTSPointsPUNPuntosFT + 2 * 2P + 3 * 3P
PPTPoints per throwPPTPuntos por tiroPTS / ( FGA + FTA )Media de puntos por tiro de calquera clase (razón)
%PTSPercentage of points%PUNPorcentaxe de puntos do equipo feitos polo xogador100 * PTS / Tm PTS(cota)
%PTS (3P)Percentage of points (3-points field goals)%P3Porcentaxe de puntos do equipo feitos polo xogador con tiros de 3100 * ( 3 * T3R ) / Tm PTS(cota)
%PTS (2P)Percentage of points (2-points field goals)%P2Porcentaxe de puntos do equipo feitos polo xogador con tiros de 2100 * ( 2 * T2R ) / Tm PTS(cota)
%PTS (FT)Percentage of points (free throws)%P1Porcentaxe de puntos do equipo feitos polo xogador con tiros libres100 * T1R / Tm PTS(cota)
3P points intensityEP3Especialización en puntos de tiros de 3( 3 * T3R ) / PTS(razón)
1P points intensityEP1Especialización en puntos de tiros libresT1R / PTS(razón)
TSATrue shooting attemptsTVITiros verdadeiramente intentadosFGA + 0.44 * FTA(índice) Tiros intentados. Entre o 43,6% ou 44% (Dean Oliver, NBA) e o 47,5% (John Hollinger, Ken Pomeroy, WNBA, NCAA, ACB) dos tiros libres corresponden a 1 posesión ou posesión de balón, pois hainos que corresponden a faltas sobre tiros de 3 puntos, xogadas de 2+1 ou técnicas.
TS%True shooting percentageTV%Porcentaxe verdadeira de tiro100 * PTS / (2 * TSA)(índice) Puntos por cada 2 tiros verdadeiros. Non é unha porcentaxe aínda que se exprese como tal, pois é posible unha porcentaxe superior a 100% en datos de partidos individuais.
PSAMSPosition and Shot location adjusted margional scoring (Evanz)AMAPAnotación marxinal axustada por posición (Evanz)2 * ( FGA - Mean(FGA position)) * (TS% - Mean(FG% league)) + 2 * Mean(FGA position) * (TS% - Mean(TS% position))Adaptei as tres variantes (inside,mid-range,3pts,free throws) a unha (por non termos datos que distingan zona de tiro de 2 puntos), substituíndo FG% ou eFG% por TS%, prescindindo do termo de penalización par amid-range e axustando por posición en free throws.
ORBOffensive reboundsROFRebotes ofensivos
%ORBPercentage of offensive rebounds%ROFPorcentaxe de rebotes ofensivos do equipo collidos polo xogador100 * ORB / Tm ORB(cota, equipo)
ORB%Offensive rebounds percentageROF%Porcentaxe de rebotes ofensivos100 * ORB / (Tm ORB + Opp DRB) * (Tm MP / ( 5 * MP )) para o xog, e 100 * Tm ORB / (Tm ORB + Opp DRB) para o equipo(cota, equipo e rival, partido, axustada) Porcentaxe dos rebotes ofensivos potenciais collidos polo xogador, axustado por minutos de xogo
DRBDefensive reboundsRDFRebotes defensivos
%DRBPercentage of deffensiverebounds%RDFPorcentaxe de rebotes defensivos do equipo collidos polo xogador100 * DRB / Tm DRB(cota, equipo)
DRB%Defensive rebounds percentageRDF%Porcentaxe de rebotes defensivos100 * DRB / (Tm DRB + Opp ORB) * (Tm MP / ( 5 * MP )) para o xog, e 100 * Tm DRB / (Tm DRB + Opp ORB) para o equipo(cota, equipo e rival, partido, axustada) Porcentaxe dos rebotes defensivos potenciais collidos polo xogador, axustado por minutos de xogo
TRBTotal reboundsRTORebotes totaisDRB + ORB(suma)
%TRBPercentage of total rebounds%RTOPorcentaxe de rebotes totais do equipo collidos polo xogador100 * TRB / Tm TRB(cota, equipo)
TRB%Total rebound percentageRTO%Porcentaxe de rebotes totais100 * TRB / (Tm TRB + Opp TRB) * (Tm MP / ( 5 * MP )) para o xog, e 100 * Tm TRB / (Tm TRB + Opp TRB) para o equipo(cota, equipo e rival, partido, axustada) Porcentaxe dos rebotes totais potenciais collidos polo xogador, axustado por minutos de xogo
STLStealsBREBalóns recuperados (roubos)
%STLPercentage of steals%BREPorcentaxe de balóns recuperados do equipo feitos polo xogador100 * STL / Tm STL(cota, equipo)
STL%Steal percentageBRE%Porcentaxe de balóns recuperados100 * ( STL / Opp Poss ) * (Tm MP / (5 * MP ) )

100 * STL / (TSA + STL )
(cota, equipo e rival, partido, axustada) Porcentaxe de roubos por cada 100 posesións do rival. Dúas formas de calculalo. A primeira exacta (individual, axustado por minutos de xogo, ou para equipos). A segunda fórmula é unha aproximación (cota das posesións individuais, posesións non axustadas pois non contan rebotes ofensivos que non xeran novas posesións).
TOVTurnoversBPEBalóns perdidos (perdas)
%TOVPercentage of turnovers%BPEPorcentaxe de balóns perdidos do equipo feitos polo xogador100 * TOV / Tm TOV(cota, equipo)
TOV% / ToRTurnover percentage / Turnover ratioBPE%Porcentaxe de balóns perdidos100 * ( TOV / Tm Poss ) * (Tm MP / (5 * MP ) )

100 * TOV / (TSA + TOV )
(cota, equipo e rival, partido, axustada) Porcentaxe de perdas por cada 100 posesións do equipo. Dúas formas de calculalo. A primeira exacta (individual, axustada por minutos de xogo, ou para equipos). A segunda fórmula é unha aproximación (cota das posesións individuais, posesións non axustadas pois non contan rebotes ofensivos que non xeran novas posesións). Existe a variante que no denominador suma ás posesións as asistencias (TSA + TOV + AST)
STL/TOSteals per turnoverRXPRoubos por perdaSTL / TOV(razón)
PPRPure Point Rating (John Hollinger)VPPValoración pura de puntos100 * (Lg Poss per 48 min / Tm Poss per 48 min) * (((AST * 2/3) - TOV) / MP)(índice, axustado)
Usg%UsageUSO%Porcentaxe de uso100 * ((TSA + TOV) / (Tm TSA + Tm TOV)) * ((Tm MP) / ( 5 * MP ))(cota, axustada) Porcentaxe das xogadas do equipo participadas polo xogador, axustado por minutos de xogo.
PossPossesionsPSSPosesións (reais, de equipo) (Dean Oliver) (David Berri)((Tm TSA - 1.07 * (Tm ORB / (Tm ORB + Opp DRB)) * (Tm FGA - Tm FG) + Tm TOV) + (Opp TSA - 1.07 * (Opp ORB / (Opp ORB + Tm DRB)) * (Opp FGA - Opp FG) + Opp TOV)) / 2

PossEmployed = TmFGA + 0.45*TmFTA + TmTO – TmORB
PossAcquires = OppFGM + 0.45*OppFTM + OppDRB + OppTO + Team Rebounds that change possession (deffensive?)
(índice, equipo e rival, axustado) Media das posesións do equipo e do rival, sendo cada posesión a suma dos tiros (TSA) menos a fracción de tiros fallados vidos de rebotes ofensivos (ORB) que non supoñen novas posesións, que se pondera por 1,xxx para incluír rebotes ofensivos de equipo non contabilizados nas estatísticas individuais, máis as perdas (TOV).
PossPossesionsPSSPosesións (aproximación, individual)0.92 * ( TSA - ORB + TOV )(índice, individual, axustado) Posesións individuais. Así calculadas (por haber rebotes ofensivos de equipo que aquí non se contabilizan) a suma dos xogadores resulta un número maior que as calculadas para o equipo. Estímase un multiplicador 0,9xx que iguala a suma das posesións individuais coas de equipo. A partir dese momento podemos usar os datos agregados por equipos para calcular novos indicadores derivados.
OE / OpppOffensive efficency or points-per-possesionEOFEficiencia ofensiva100* Tm PTS / Poss(índice, equipo e rival, liga) Puntos producidos por cada 100 posesións.
DE / DpppDefensive efficency or points-per-possesionEDFEficiencia defensiva100* Opp PTS / Poss(índice, equipo e rival, liga) Puntos permitidos por cada 100 posesións
EMEfficiency marginEMXMarxe de eficienciaORtg - DRtg(índice, equipo e rival, liga) Diferenza de puntos conseguida por cada 100 posesións.
PACEPaceRITRitmo48 * (Tm MP / 5) * (Tm Poss + Opp Poss) / 2(índice, equipo e rival, liga) Posesións por partido. 48 min na NBA, 40 min na ACB
VOP or VBPValue of (ball) possesionVDPValor da posesión (real, de equipo)Lg PTS / Lg Poss(índice, equipo e rival, liga) Puntos anotados por cada posesión.
VOP or VBPValue of (ball) possesionVDPValor da posesión (aproximación, individual)PTS / (FGA + 0.44 * FTA - ORB + TOV ) = PTS / (TSA - ORB + TOV)) = PTS / PSS(índice, individual) Puntos anotados por cada posesión. É igual ao anterior se se fan coincidir as posesións de equipo e as individuais.
ScPossScoring possesionsPSAPosesións anotadoras (aproximación, individual)FG + 0.4 * FTA * (FT% * FT% + 2 * FT% * (1-FT%))(índice, individual) Posesións nas que ao menos se anota un punto. Non confundir a primeira parte da fórmula con TVI, pois aquí son TCR (FG) e non TCI (FGA). O multiplicador orixinal 0,4 é distinto do multiplicador de tiros libres. O resultado é unha aproximación simple que non coincide co ScPoss de Dean Oliver (ver máis adiante).
Floor%Floor percentagePSA%Porcentaxe de posesións anotadoras (aproximación, individual)ScPoss / Poss(proporción, individual) Porcentaxe de posesións anotadoras sobre o total de posesións
Power%Power percentagePSP%Porcentaxe de posesións potenciais (aproximación, de equipo)(FG+ORB) / (FGA+TOV)(proporción, equipo) Aproximación simple a PSA% para equipos
Play%Play percentagePXG%Porcentaxe de xogadas (aproximación, de equipo)[FG + 0.4 * FTA * (FG% * FG% + 2 * FG% * (1-FG%))] / (TSA+TOV)(proporción, equipo) Aproximación á porcentaxe de veces que un equipo anota se non é enviado á liña de tiros libres.
ASTAssistsASIAsistencias
%ASTPercentage of Assists%ASIPorcentaxe de asistencias do equipo feitas polo xogador100 * AST / Tm AST(cota, individual)
AST%Assist percentageASI%Porcentaxe de tiros de campo realizados do equipo asistidos polo xogador100 * AST / ( Tm FG - FG )(proporción, individual) Porcentaxe dos tiros de campo dos demais compañeiros asistidos polo xogador
AST RatioAssist ratioASIPPorcentaxe de asistencias100 * AST / (TSA + TOV )(índice, individual) Existe a variante con asistencias no denominador (TSA + AST + TOV )
AST/TOAssists per turnoverAXPAsistencias por perdaAST / TOV(razón) Existe a variante que pondera as AST por 2/3.
VIVersatility indexIVRIndice de versatilidade( PTS * TRB * AST ) ^ ( 1/3 )(índice) versatilidade dun xogador nas tres principais facetas do xogo. Castiga a febleza nunha das tres vertentes.
TTouches (Bob Chaikin)TOQToques (Bob Chaikin)FGA + TOV + (FTA / (Tm FTA / Opp PF)) + (AST/0.17)Necesario estimar un multiplicador de tiros por falta e unha fracción de asistencias por toque.
%PassPercentage of passes%PASPorcentaxe de pases
%ShootPercentage of shoots%TIRPorcentaxe de tiros
%FoulPercentage of fouls%FALPorcentaxe de faltas
%TovPercentage of turnovers%PERPorcentaxe de perdas
BLKBlockTFATapóns a favor (colocados)
%BLKPercentage of Blocks%TFAPorcentaxe de tapóns do equipo colocados polo xogador100 * BLK / Tm BLK
BLK%Block percentageTFA%Porcentaxe de tapóns (colocados)100 * (BLK * Tm MP / (5 * MP)) / (Opp FGA - Opp 3PA)(cota) Porcentaxe dos tiros de dous intentados polo rival taponados polo xogador, axustado por minutos de xogo
TCOTapóns en contra (recibidos)Non rexistrados na NBA e si na ACB
DD2 / TD3Double / Triple doubleNDXNº de dobres díxitosVariante perante a rareza dos triples dobres e a escaseza dos dobres dobres
PFPersonal foulFFAFaltas a favor (cometidas)
STL/PFSteals per personal foulRXFRoubos por falta cometidaSTL / PF
BLK / PFBlocks per personal foulTXFTapóns por falta cometidaBLK / PF
FCOFaltas en contra (recibidas)Non rexistradas na NBA e si na ACB
CONContrataques convertidosNon rexistrados na NBA e si na ACB
%CONPorcentaxe dos contraataques do equipo feitos polo xogador
%PTS (FBS)Percent of points (fast break points scored)CON%Especialización en puntos de contraataque
MATMates convertidos
%MATPorcentaxe dos mates do equipo feitos polo xogador
%PTS (DNK)Percent of points (dunk points scored)MAT%Especialización en puntos de mate
ProdProductionProdProdución20 * fg + 20 * (reb - orb) + 20 * ast + 15 * orb + 15 * stl + 15 * blk + 10 * 3pm + 10 * ft - 20 * tov - 10 * (fga - fg) - 10 * (fta - ft)
SIISports Illustrate Index (David Sabino)ISIÍndice do Sports Illustrated (David Sabino)pts + ft - (fta - ft ) + 2 * 3pm - (3pa - 3pm) + 2 * fg - (fga - fg) + 2 * blk + 2 * orb + 2 * ast - 2 * tov + 1.5 * stl + 1.5 * (reb - orb)
EFFEfficiency (NBA)EFCEficiencia (NBA)(PTS + TRB + AST + STL + BLK) - ((FGA - FG) + (FTA - FT) + TOV)
AVApproximate value (Martin Manley)VAPValoración aproximada (Martin Manley)AV = (EFF^(3/4)) / 21Valoración aproximada. Só é aplicable aos totais dos xogadores nunha tempada de 82 partidos como a NBA.
TVTrade value (Martin Manley)VTRValor de traspaso (Martin Manley)(AV-Y)^2*(Y+1)*AV/190 + AV*Y^2/13
Y= 27-0.75*Age
Estimación do valor que lle resta a un xogador na súa carreira. Só é aplicable aos totais dos xogadores nunha tempada de 82 partidos como a NBA.
RKG / PIRRanking / Performance Index Rating (Euroleague)VALValoración (ACB)PUN + ASI + RTO + TFA + BRE + FCO + T1R + T2R + T3R - BPE - TCO - FFA - T1I - T2I - T3I
COTCotización (SuperManager)Se hai vitoria e VAL é positivo VAL*1,2. Se hai derrota VAL.
NSHNash Index (Jonh Nash)NSHNash (John Nash)0.5 * pts + 0.5 * reb + 0.5 * stl + 0.5 * blk + 2 * ast - tov
TENDEXTENDEXTDXTENDEX (Dave Heeran 1959)pts + reb + ast + blk - tov -(fga - fg) - (fta - ft)
PCXPoints created (Bob Bellotti)PCXPuntos creados polo xogador (Bob Bellotti)PTS + AST * (2-VBP) + (REB + STL + BLK) * VBP -((FGA-FGM) + (FTA-FTM) + TOV) * VBP – 0.5 * VBP * PFHai unha versión simple que resume (2-VBP) como 1,1 e VBP como 0,9, ao revés dos valores actuais da VBP
GmScGame score (John Hollinger)TAXTantos do xogador (John Hollinger)PTS + 0.4 * FG - 0.7 * FGA - 0.4*(FTA - FT) + 0.7 * ORB + 0.3 * DRB + STL + 0.7 * AST + 0.7 * BLK - 0.4 * PF - TOV
THIThibodeau (Tom Thibodeau)THIThibodeau (Tom Thibodeau)2 * fg - (fga - fg) + ft - 0.5 * (fta - ft) + 3 * 3pm - 1.5 * (3pa - 3pm) + reb + ast - pf + stl - tov + blk
PIEPlayer impact estimate (NBA)EIXEstimación do impacto do xogador (NBA)PTS + FGM + FTM - FGA - FTA + DREB + (.5 * OREB) + AST + STL + (.5 * BLK) - PF - TOCalcúlase normalmente como porcentaxe, en relación coa suma de todos os PIE dos xogadores nun partido, tanto do equipo como do rival.
Old WinScWin score (David Berri)WinSc1Win Score 1 (David Berri)pts + reb + stl + 0.5 * blk + 0.5 * ast - fga - 0.5 * fta - tov - 0.5*pfAproximación simple a vitorias producidas (ver máis adiante)
New WinScWin score (David Berri)WinSc2Win Score 2 (David Berri)pts + 0.5 * dreb + orb + stl + 0.5 * blk + 0.5 * ast - fga - 0.5 * fta - tov - 0.5*pfReaavaliación do indicador anterior realizada por Berri tralas críticas en internet
Alt WinScWin score (David Lewin, Dan Rosenbaum)WinScAWin Score alternativo (David Lewin, Dan Rosenbaum)pts + 0.7 * orb + 0.3 * (reb - orb) + stl + 0.5 * blk + 0.5 * ast - 0.7 * (fga-fg) - fg - 0.35 * (fta - ft) - 0.5 * ft - tov - 0.5 * pfCorrección ao indicador de Berri introducida sen o seu consentimento
VORPValue over replacement player (Kevin Pelton)VSSValor sobre o substituto (Kevin Pelton)( pts + 0.75 * orb + 0.25 * drb + 0.5 * ast + stl + 0.33 * blk) / (1.5 * (fga + (.44 * fta) + tov + ((0.75 * orb + 0.25 * drb + 0.5 * ast + stl + 0.33 * blk) /2) + (mp / (20 / 5))))

ligazón
Dependendo dos multiplicadores a e(ficiencia)VORP varía. Como valor de referencia obtívose o decil 1º do aVORP de todos os xogadores-partido. Os valores calculados por Pelton para o 10º xogador de cada plantel da NBA entre 1978 e 2003 oscilaba entre 0,430-0,455.
Old SPMOld Statistical Plus Minus (Neil Paine)Old SPMOld Statistical Plus Minus (Neil Paine)-12.9 + 0.3 * 3pa36 + 0.7 * ast36 + 0.3 * blk36 + 0.6 * drb36 + 0.1 * mpg + 0.4 * orb36 + 0.4 * pf36 + 1.2 * pts36 + 2.9 * stl36 - 1.5 * tov36 - 1.3 * tsa36Calcúlase por 30 min (30 é a 40 o que 36 a 48).
New SPMNew Statistical Plus Minus (Neil Paine)New SPMNew Statistical Plus Minus (Neil Paine)-12.5 + 0.3 * 3pa36 + 0.8 * ast36 + 0.7 * blk36 + 0.6 * drb36 + 0.1 * mpg + 0.3 * orb36 + 0.4 * pf36 + 1.1 * pts36 + 2.2 * stl36 - 1.5 * tov36 - 1.2 * tsa36Calcúlase por 30 min (30 é a 40 o que 36 a 48).
APMVALAPMVAL (Neil Paine)APMVALAPMVAL (Neil Paine)45 * pts - 35 *(fga + 0.44 * fta) + 18 * reb + 30 * ast + 72 * stl + 41 * blk - 75 * tov - 39 * pfaMIN*(APM+6) ~ box score totals. 6 é o VORP da luga. Na ACB 2013-2014 resulta 5,91.
PERPlayer Efficiency Rating (John Hollinger)PERValoración de eficiencia (John Hollinger)uPER = (1 / MP) *
[ 3P
+ (2/3) * AST



+ (2 - factor * (tmAST / tmFG)) * FG

+ (FT *0.5 * (1 + (1 - (tmAST / tmFG)) + (2/3) * (tmAST / tmFG)))


- VOP * TOV

- VOP * DRB% * (FGA - FG)

- VOP * 0.44 * (0.44 + (0.56 * DRB%)) * (FTA - FT)
+ VOP * (1 - DRB%) * (TRB - ORB)

+ VOP * DRB% * ORB
+ VOP * STL
+ VOP * DRB% * BLK
- PF * ((lgFT / lgPF) - 0.44 * (lgFTA / lgPF) * VOP) ]

factor = (2 / 3) - (0.5 * (lgAST / lgFG)) / (2 * (lgFG / lgFT))
VOP = lg_PTS / (lg_FGA - lg_ORB + lg_TOV + 0.44 * lg_FTA)
DRB% = (lgTRB - lgORB) / lgTRB

pace adjustment = lgPACE / tmPACE
aPER = (pace adjustment) * uPER
PER = aPER * (15 / lgaPER)
Adjusting for minutes played.
The shooter should get full credit for the extra point obtained from a three point shot.
An assist counts for 2 points (in a 3 point shot, the extra point goes directly to the shooter). There are three parts to an assist --making the pass, catching the ball, and making the shot-- so the share of credit should be split (1/3 * 2 points) for the passer, (2/3 * 2 points) for the shooter. Hence 2/3 * AST.
The reverse of the above --how much of his points should be attributed to him, rather than to his teammates.
Breaking down the value of his free throws (attempting to estimate how many of those FTs should be partially attributed to his teammates passing him the ball, ie making up for the lack of an "assisted FTs" stat)
A turnover is worth a loss of possession. That is, had you not turned the ball over, your team could be expected to have VOP more points.
Every missed FG is worth a fraction of a turnover. DRB% is roughly 70%, so a missed FG means losing 70% of a possession (the defense will rebound the ball 70% of the time).
Same thing for missed FTs.
Every defensive rebound you get is "completing a stop" --ie, the sum of your defensive rebound and someone else's missed FG should be a single possession.
The opposite -- every offensive rebound you get cancels out a missed FG.
A steal is a free possession (negates a turnover).
A block forces a missed shot.
It's roughly how many FTs your fouls translate into.
DRDiamond RatingVRValor romboidalDiamond Rating Formula=(Per Minute Rating)*40-(Per Minute Rating)*(Minutes Per Game)+[(Per Minute Rating)-(League's Per Minute Rating)]*40Aplicado ao PER:
PER_VR=PER*40-(PER*aMIN)+(PER-15)*40
qASTField goal assisted %qASTPorcentaxe de tiros de campo realizados asistidosAproximación:
Q/R
· Q = (5 * MP / Tm MP) * Tm AST - AST
· R = (5 * MP / Tm MP) * Tm FG - AST

Detallado:
ligazón
ScPossScoring possesionsScPossPosesións anotadoras (Dean Oliver)Aproximación:
FG - 0.37 * FG * Q/R + 0.37 * AST + 0.5 * FT

Detallado:
ligazón
As posesións anotadoras dun xogador son os seus tiros de campo non asistidos, un tanto dos seus tiros de campo asistidos, un tanto das súas asistencias, e os seus tiros libres anotados.
NonScPossNon-scoring possesionsNonScPossPosesións non anotadoras (Dean Oliver)Aproximación:
( FGA - FG ) + 0.4 * FTA + TOV

Detallado:
ligazón
As posesións non anotadoras dun xogador son os seus tiros de campo fallados máis os tiros libres fallados non reboteados polo seu equipo máis as súas perdas.
TotPossTotal possesionsTotPossPosesións totaisAproximación:
ScPoss + NonScPoss = FGA - (FGA-FG) * Team ORB% + 0.37 * AST - 0.37 * FG * Q/R + TOV + 0.4 * FTA

Detallado:
ligazón
Estas posesións non coinciden coas calculadas directamente a partir dos datos de equipo e estimadas despois para os xogadores (PSS). O mesmo acontece coas posesións anotadoras (PSA). O que se mantén nesta metodoloxía aquí é a relación entre ambas, é dicir Ortg, arredor de 100*VBP (aprox. 107 neste caso).
PProdPoints produced by playerPProdPuntos producidos polo xogador (Dean Oliver)ligazón
ORtgOffensive ratingORtgValoración ofensiva (Dean Oliver)ligazónPara xogadores son puntos producidos e para os equipos puntos anotados (por 100 posesións).
Floor%Floor percentageFloor%Porcentaxe de posesións anotadoras (real, individual)ScPoss / PossPorcentaxe de posesións anotadoras sobre o total de posesións
PAllowPoints produced by playerPAllowPuntos producidos polo xogador (Dean Oliver)ligazón
DRtgDeffensive ratingDRtgValoración defensiva (Dean Oliver)ligazónTanto para xogadores como para equipos son puntos permitidos (por 100 posesións).
NetPtsNet pointsNetPtsPuntos netosligazón
W PythPythagoric winsVPIVitorias pitagóricasG * (Tm PTS^14 / (Tm PTS^14 + Opp PTS^14))
G * (Tm Ortg^16,5 / (Tm Ortg^16,5 + Tm Drtg^16,5))

ligazón
ligazón

Where did the 0.92 and 1.08 multipliers come from? I figured a team made up of marginal players would win about 10 percent of their games, so I solved the following equation for x:

(1 - x)**14 / ((1 - x)**14 + (1 + x)**14)) = 0.10

ligazón
Chamado método pitagórico ou máis xeralmente método de correlación gaussiana. Estima con un ECM de só +/- 3.14 vitorias as vitorias por tempada dun equipo en función dos puntos anotados e recibidos, con base en resultados históricos da NBA, ABA e BAA. Para a ACB de 1995 a 2013 o expoñente enteiro que minimiza a RECM é 10. Os equipos clasificados en última posición da ACB de 1995 a 2013 gañaron unha media de aprox. o 20% dos seus partidos (aprox. 7 partidos en ligas de 34 partidos, 18 equipos a 2 voltas), polo que tomo esa porcentaxe como a proporción de vitorias dun equipo formado por xogadores 'marxinais'.

(1 - x)**10 / ((1 - x)**10 + (1 + x)**10)) = 0,20...
WSWin shares (Justin Kubatko)WSCota de vitorias do xogador (Justin Kubatko)Marginal offense = PProd - 0.92 * VBP * Poss

Marginal points per win = 0.32 * (Lg PTS / PProd) * (TmPACE / LgPACE)

Credit offensive win shares to the players = marginal offense / marginal points per win
O multiplicador de puntos por vitoria (0,32 en Dean Oliver) adopta o valor que iguala a suma das WinShares calculadas para todos os xogadores coa suma de vitorias non marxinais (vitorias por riba do 20,6% -ou 7 ao final da liga- sinaladas como marxinais) de todos os equipo da liga (0,25).

 

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

*