Reproduzo a seguir un extracto dun dos capítulos do libro La blogosfera hispana: pioneros de la cultura digital, editado pola Fundación France Telecom España (antiga Fundación AUNA) baixo licenza Creative Commons.

Hai uns días recibín un volume que xentilmente me fixo chegar un dos seus co-autores, Fernando Garrido, quen mo deu a coñecer con ocasion do Enblogs’06. Quédolle moi agradecido por el, e vouno lendo aos poucos con moito interese.

En junio de 2005, en plena campaña electoral de las elecciones gallegas, DiceLaRed se encargó de rastrear los blogs y foros más activos en gallego y en español, haciendo llegar las conclusiones en tiempo real a uno de los partidos políticos en contienda que había solicitado sus servicios. Se investigó la percepción que los internautas tenían de cada candidato y se dio una valoración de los mismos según los comentarios vertidos, además de un detallado análisis de cada uno de los temas candentes en aquel momento.

Por este orden, los puntos de discusión más presentes en bitácoras y foros que hablaban de las elecciones gallegas eran: acusaciones de fascismo y franquismo, trabajo, cambio, terrorismo, el Prestige, Hai que botalos (una iniciativa de diferentes intelectuales y cineastas), caciquismo, pacto PSG-BNG, emigración, infraestructuras, el Estatuto gallego, pesca, sanidad, corrupción, vivienda, atraso gallego, agricultura y ganadería. En general, el feedback que se podía obtener de cada conversación era importante, pero difícil de entresacar entre discusiones baldías e insultos. Como ejemplo positivo, se hacían muchos comentarios acerca de las diferentes web de cada partido, y análisis bastante detallados de cómo podrían mejorar dichas páginas. Asimismo, era muy importante la medición del eco que tenían día a día ciertos mensajes volcados en los medios de comunicación, y noticias aparecidas en los mismos que podían favorecer o perjudicar a cada uno de los candidatos.

A modo de curiosidad, se decidió introducir un análisis aproximado del “color político” de los blogs que hicieron mención al proceso electoral gallego, en los dos meses previos al 19 de junio de 2005. El resultado, como se puede observar en el gráfico adjunto, es de una amplia mayoría de la izquierda (afines al PSG o al BNG). Diferentes interpretaciones pueden ser válidas, pero una de las más comunes fue que la vehemencia de los que buscaban el cambio político, les llevaron a hacer más ruido tanto dentro como fuera de la blogosfera.

blogs_e_eleccions

Pareceume moi suxerente, a un ano vista das vindeiras eleccións municipais, e pregúntome con algo de malicia que forza política sería a que encargou aquel seguimento da rede. Podedes descargar o libro enteiro en formato PDF aquí.

Para quen pensedes en termos de e-administración e e-democracia e non só de e-eleccións podedes consultar o capítulo de Ramón Chamorro Marín ou o seu blog, así como as numerosas referencias que neles se fan.

 

5 Responses to Blogs e eleccións

  1. Ghanito di:

    Non sei canto, pero semella que isto vai virar mais participativo.

    ¡Non foi sen tempo!

  2. Arduina di:

    Dame un pouco de mal rollo pensar que poden analizar o que escribo con fins politicos. Non me gusta.

  3. Anonymous di:

    yo sé quien pagó el estudio, yo lo se, yo lo see

  4. Calidonia di:

    Ghanito, quero pensar epenso que xa daquela, nas eleccións de 2005, o fenómeno dos blogs tivo algo de influencia no artellamento dunha resposta social apartidaria. Non magnifico a súa importancia mais tampouco quero quitarlle un valor que con certeza tivo.

    Arduina, esa utilización e outras é o prezo que cómpre pagar pola utilización desta ferramenta. Se callar até agora non nos déramos de conta, mais coa súa expansión pódese agoirar sen marxe ao erro que cada vez máis asistiremos á convivencia con empresas, con publicidade… Menos mal que nos resta un anonimato mal levado. ;-)

    Prezado anónimo, eu tamén ;-)

  5. Nando di:

    Pois eu non o sei? Quen foi?

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

*